יום ראשון, 28 ביולי 2013

בונים אתר ב- html




אז מה זה HTML?
HTML   היא "שפת האם" של הדפדפן שלך.
שפת ה -, HTML הומצאה בשנת 1990 על ידי מדען בשם טים ברנס-לי. מטרת שפה זו הייתה להקל על מדענים באוניברסיטאות שונות לגשת זה למסמכי המחקר של זה. הפרויקט הפך להצלחה גדולה מעבר למה שטים ברנס-לי דימיין. ולמעשה על ידי המצאת ה-HTML  הוא הניח את היסודות לרשת האינטרנט כפי שאנו מכירים אותה היום.
 HTML היא שפה שמאפשרת הצגת מידע (למשל, מחקרים מדעיים) ברשת האינטרנט. מה שאנחנו רואים שאנו צופים בדף אינטרנט זה תרגום קוד ה-HTML על ידי הדפדפן שלך. כדי לראות את קוד ה-HTML של דף אינטרנט, פשוט הקש על "View" בתפריט הראשי של הדפדפן ובחר ב-"Source".

מה משמעות השם HTML?

HTML  הם ראשי התיבות של "HyperText Mark-up Language" -
  • Hyper ההיפך מלינארי. בימים הטובים - כשעכבר היה משהו שחתול תופס - תכניות מחשב רצו בצורה לינארית: כשהתוכנה ביצעה פעולה אחת היא התקדמה לשורה הבאה ולאחר מכן, עוד שורה וכך הלאה. אבל HTML שונה - אתה יכול לשוטט לאן שאתה רוצה , בכל שלב שאתה בוחר. למשל, אינך חייב לבקר באתר MSN.com לפני שאתה מבקר באתר HTML.net.
  • Text מסביר את עצמו.
  • Mark-up העיצוב שאתה עושה בטקסט. אתה מסמן את הטקסט באותו אופן שאתה עושה זאת בתוכנה לעריכת טקסט עם כותרות, תבליטים, טקסט מודגש וכו'.
  • Language   זה מה ש-HTML. זוהי שפה שמשתמשת בהמון מילים באנגלית.

סמסטר קיץ... מחציתו כמעט כבר מאחורינו ובו קורס שעבורי סוגר מעגל.....
הרומן שלי עם התקשוב התחיל בתוכנית שנקראה "מח"ר 98" זו הייתה רפורמה מרחיקת לכת, פרי עבודתה של ועדה בראשותו של פרופ' חיים הררי, נשיא מכון ויצמן לשעבר, שמטרתה להעניק לבוגרי בתי הספר בישראל מידע בסיסי וחיוני במדעים וטכנולוגיה. "נקראתי לדגל" כמו שאומרים , מנהלתי דאז חיפשה מישהו עם גישה לטכנולוגיה, עד אז לא ידעתי שטכנולוגיה היא "הג'וק שלי."
מנהלת בית הספר רצתה אתר לבית הספר, יכול להיות שכבר אז היא גילתה את הפוטנציאל השיווקי, ואני נתבקשתי לבדוק איך עושים את זה....
בעיריית עפולה כל אתרי בית הספר ישבו על הפלטפורמה של אורט, והתחלנו לבדוק איך עושים את זה , היו שם ראשי פרקים מאוד מוגדרים ואנחנו רק הוספנו מידע, לא חזותי בעליל. (ניסיתי למצוא את האתר שלנו ברשת אבל הוא כבר נמחק)
לאחר מכן עברנו  ל- TIK-TAK , http://www.tik-tak.co.il/web/index.asp?codeClient=701 כן כן הוא עוד קיים, אבל גם פה לא ידעתי מה קורה מאחורי הקלעים, קיבלתי כותרות הוספתי מידע... נחמד , קל , בלי הרבה חשיבה... העתק הדבק
ואז עברנו ל- tzafonet  שוב פלטפורמה שלא קיימת בעולם הזה יותר , גם פה העתק , הדבק....
ועוד שלב.... עברנו ל-  sharepoint של מט"ח , פה כבר קצת יכולתי לשלוט מאחורי הקלעים, אני קבעתי את העיצוב, אני קבעתי את מבנה הדף, אבל עד פה.... לא איך החלקים של הדף ייראו.
נכון להיום כל בתי הספר בעפולה יושבים על googlesite, פלטפורמה נוחה לתפעול גם למורה הכי לא טכנולוגי.....
אבל שוב אני יכולה רק להשתמש במה שגוגל רוצה שאני אשתמש....

ואז ...... מגיע יאיר צדוק..... ואומר שנלמד HTML? מה זה HTML? בטוח שהוא קשור לתקשוב?
הוא הסביר שסוף סוף נוכל לדעת את מאחורי הקלעים של האתרים שלנו, איך באמת אפשר לשנות מסגרות, עיצוב, להכניס לאתר כל מה שאנחנו רוצים בלי שאף אחד יגיד לנו מה ואיך לעשות....
בשבילי זו ממש חגיגה.....
אני שייכת לקבוצת האנשים שצריכים להבין "איך זה עובד" ולא בהכרח לעבוד באופן שבלוני. הקורס של יאיר נותן לי אפשרות גם לראות "איך הדברים עובדים?" וגם להשפיע, לשנות, לגוון ולקבוע. המיומנויות שאנו לומדים אני רואה איך מידת ההשפעה שלי על "איך ייראו הדברים " הולכת וגדילה, וזו הנקודה שבה אצלי מתחילה החגיגה. היצירתיות, השינוי, העדכון, הם המשתתפים החשובים בחגיגה שלי....
מעבר לחגיגה הפרטית, אני תמיד שואלת את עצמי: איך אני יכולה להביא את הידע שאני רוכשת במכללה לדלת הכיתה? אמנם אני בהחלט  לומדת לצורך התפתחות עצמית, אבל אני גם תמיד מנסה ללמוד דרכים שיהפכו  את ההוראה שלי לרלוונטית יותר.....
אם נחזור לעבר , הייתה לי קבוצה של תלמידים מצטיינים ,איתם בניתי אתרים דרך ה- WORD,  ושמרנו ב- HTML. זו הייתה חגיגה ... עוד לא למדו על סדר חשיבה גבוה... אבל חיפשו דרך להעצים את התלמידים המצטיינים וזו הייתה הדרך שלי....

גם היום אני מוצאת את עצמי חושבת במהלך השיעור של יאיר איך אני יכולה ללמד את התלמידים HTML וכל ילד יבנה לו אתר משלו....
אז אין ספק זה הולך להיות סמסטר מאתגר...

ועכשיו לעבודה....



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה