בסימסטר הזה אנחנו חווים הרבה דברים חדשים....
אחד הקורסים נקרא שיטות מחקר.... הבעיה העיקרית שזה סוג של קורס
מקוון....
אולי "כיתה הפוכה"....
זה הדבר הראשון שעלה לי לראש .... החלטתי לבחון אם זה באמת עומד
בקריטריונים...
אז מה היא בעצם כיתה הפוכה????
"כיתה מתהפכת" (flipped classroom), היא בעצם היפוך תפקידים בין הכיתה לבית, במקום
שהתלמידים ישבו וילמדו בכיתה הם מקבלים משימות לעבודה עצמית בבית ואז יגיעו לבית
הספר לקבלת עזרה והנחייה.
בהמון בתי ספר בעולם וגם אצלנו היו ניסיונות ליישום של הכיתה
ההפוכה....
אקדמיית קאן התחילה עם סגנון למידה זה בגלל שלא היה להם מקום לכל
הסטודנטים שרצו ללמוד אצלם, המורה אביב צמח לימד
אזרחות בעזרת הכיתה ההפוכה, ורשת אורט גם לקחה את הרעיון והחליטה ללמד מתמטיקה בשיטת
הכיתה ההפוכה.
אש השאלה הנשאלת האם הדרך נכונה לכל מקצוע? לכל תלמיד? לכל מורה?
אז בקשר לכל מקצוע אני חושבת שממש לא.... אולי למקצועות עיוניים של
קריאת מאמרים, חומר עיוני שגם ככה הלמידה בכיתה היא פרונטאלית ומשעממת, אבל למקצוע
מעשי כמו מתמטיקה כמו שיטות מחקר שיש בו הרבה הבנה ויישום בשום פנים ואופן , פה
אנחנו צריכים את המורה לכל אורך הלמידה , כי כל מצגת וכל סרטון לא יתנו את המענה
למענה אנושי....
בקשר לכל מורה? על זה אני לא יכולה לענות , אני יכולה לענות על עצמי,
אני בתור מורה צריכה את הקשר האישי, את העיניים של התלמידים , זהו המשוב שלי אם הם
הבינו או לא.... הנושא מתפתח בעזרת האינטראקציה עם התלמידים, איני יכולה להקליט את
עצמי ולצאת מתוך הנחה שהבינו הכל.
ובקשר לכל תלמיד? אני גם לא יכולה להעיד על כולם אבל על עצמי ! ממש לא
... חומר חדש עוד יותר לא.... אני צריכה
את המורה ללמידה , לתרגול אני אתרגל בבית ....
מה שבטוח הוא שאני היום בחרדה.... בקשר למבחן בשיטות מחקר....
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה